Justin انستیتوی رباتیک و مکاترونیک در مرکز هوا فضای آلمان
تکنولوژی وفناوری روزدنیا+آموزش ربات وال
اموزش

Justin
انستیتوی رباتیک و مکاترونیک در مرکز هوا فضای آلمان (DLR) ، oberpfaffenhofen –Wessling، آلمان

Justin ، یکی ازتاثیرگذارترین ربات های انسان نما درسال های اخیرمی باشد. این ربات با داشتن وزنی سبک و بازوهایی با شکل عجیب ، بطورمتحیرکننده وشگفت انگیزی، دارای چابکی وفرزی می باشد و محققین آلمانی بطور پیوسته برروی پوشش آن ازلحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کار کرده وبه سمت جلو پیش میروند.
درهرکنفرانس بزرگ رباتیک ، میتوانید انتظاریک حرکت جدید ازJustin را داشته باشید. دراینجا باید اشاره کنیم که Justin در حقیقت یک ربات انسان نما با بدن کامل نمی باشد ودرحال حاضردارای یک بدن ( تنه ) بالایی باسر،خاصیت پیچ و تاب خوردن و دو بازو میباشد که می تواند روی یک پایه ثابت ویا یک سکوی دارای چهار چرخ، سوار شود .
دلیل ذکرکردن Justin در این بخش ، این است که محققین DLR در اوایل امسال ، یک جفت پا را نشان دادند که فکرمی کنیم ، تنه پایینی Justinباشد .پاها ازهمان قدرت استفاده می کنند درعین حالی که موتورهایی با وزن سبک ، در بازوهای Justin بکاررفته اند. این دیدگاه براساس مفهوم کنترل مفصل(بند) یرپایه گشتاوربرای تعادل وراه رفتن حیوان دوپا می باشد که طبق نظرآقایChristian Ott ،محقق ارشدی است که روی پاها کارمی کند. اگر قسمت پایینیJustin ، به چابکی و فرزی قسمت بالایی آن باشد ، این روبات قادر به انجام کارهایی خواهد بود که تاکنون از هیچ رباتی دیده نشده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 117597
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1





ربات